Porsche 911S Custom

Bijzonderheden

1973 – Een nieuwe generatie Porsche 911, de 2de generatie. Naam van deze serie: G-Model. In 1973 starte hiervan de productie en in 1989 rolde de laatste van de productiebank.

Het G-Model was een antwoord op de aangescherpte emmissie en veiligheidseisen. Daarvoor werden een aantal zaken aangepakt maar qua disgin bleef de 911 dichtbij zijn roots. 

De eerste reeks G-modellen kreeg de welbekende 6-cilinder boxermotor. De motorinhoud werd voor emmissie eisen opgeschroefd van 2,4 liter naar 2,7 liter. De productie starte met de basis 911 en de 911S. Deze eerste serie’s(1973-1975) kregen allemaal een 2,7 liter 6-cilinder boxermotor. Het vermogen varieerde van 150pk(Basis) tot 210pk(Carrera).

Dan ons model, een 911S van februari 1974. In 2018 vonden wij dit exemplaar in Amerika. De carrosserie bleek bij aankomst in Nederland in uitstekende staat. Allereerst werd de 911 volledig gestript. Daarna  werd de carrosserie opnieuw gespoten. Zowel binnen, boven en onderzijde van de auto. Naast het body werk, werd werkelijk elk boutje, moertje en rubbertje vervangen. Een boekwerk met meer dan 50+ facturen van alle vervangen onderdelen als bewijs hiervan. Daarnaast is het restauratieproces vastgelegd doormiddel van een boekwerk met foto’s. Ook is er een taxatierapport aanwezig.

Uitstraling

Deze Porsche 911S kreeg de prachtige kleur blauw een set Fuchs velgen naar wens van de klant. Daarnaast werd om het totaal plaatje te creëren ook het volledige interieur matching gemaakt. Hiervoor werd gekozen voor een prachtig Custom made interieur met Schotse ruit. In de kleuren zwart, blauw en rood. Als u het ons vraagt een prachtige combinatie! De subtiele rode lijn in de bekleding komt terug in de Porsche livery op de deurpanelen. Net zoals de eerste serie van het G-Model kreeg deze 911S ook verchroomde sierlijsten en buitenspiegel.

Met deze Porsche 911S 1974 haalt u plezier en rijbeleving in huis! Lange tourritten zijn geen probleem! Door de lichte koppeling en het verbeterde rijcomfort kunt u makkelijk uren vertoeven in deze Porsche. Het Custom made uitlaatsysteem zorgt voor echte beleving waar elke Porsche liefhebber blij van wordt.
Waneer u door de straten rijdt zal dat niet onopgemerkt blijven. De prachtige blauwe kleur en de looks van de auto laten wenkbrauwen fronzen van jong & oud.

Performance

Naast het terug brengen naar originele staat, werden naar wens van de klant aanpassingen gedaan. Onder andere werd de motor volledig gereviseerd en opnieuw opgebouwd. De motorinhoud werd opgeschroefd van 2,7 liter naar 2,9 liter. Gesmede zuigers werden hiervoor op maat gemaakt. Daarnaast kreeg hij Custom made VMO carburateurs.
Omdat de motorinhoud werd opgeschroefd naar 2,9 liter werd ook het oliekoelsysteem aangepakt. Nieuwe oliekoelers en leidingen werden aangelegd. Dit oliekoelsysteem is overeenkomstig met een later 3.2L systeem.

Ook het onderstel werd aangepakt en is volledig nieuw. Om het rijcomfort te verbeteren werd het onderstel voorzien van PU bussen met Biltstein schokdempers. Hierdoor heeft de 911 betere rijstabiliteit, ook bij het bochtenwerk! 

Om de beleving van deze prachtige 911S tot zijn recht te laten komen werd er ook een Custom made uitlaatsysteem gemaakt. Volledig van RVS, maar nog belangrijker: opgebouwd naar RSR specificaties.

Daarnaast kreeg deze 911S een nieuwe 123 ontsteking met GPS. Hierdoor is het mogelijk om bij diefstal de auto op afstand uit te schakelen! 

Deze volledige restauratie werd uitgevoerd door Edwin Lammertink

Heeft u vragen?
Onze experts helpen u graag! Kom gezellig langs in ons atelier in Twente of neem vrijblijvend contact met ons op! Wij beantwoorden graag al uw vragen en daarnaast hebben wij heerlijke koffie.

Interesse in andere occasion? Bekijk hier alle andere Porsche Occasions!

Dit zijn de bijzonderheden van een G-model

Financial lease

Alle bedragen zijn indicatief en onder voorbehoud van financiële acceptatie door Lammertink Specialized in Porsche.

Voor lease aanvragen neem contact met ons op. Wij maken graag een persoonlijk voorstel voor u.