Restauratie Porsche 911 E

De Porsche 911E van 0 naar 100

Misschien herkent u het wel. Een moeder eend die zich ontfermt over haar kleine kuikentjes. Precies op deze manier zijn wij omgegaan met deze bijzondere Porsche 911E. Toen hij bij ons binnenkwam, hebben wij er gelijk goed voor gezorgd en hem volledig gerestaureerd!

Oorsprong van de Porsche 911E
In 1969 tot 1973 werd de Porsche 911E geïntroduceerd en was daarmee de opvolger van zijn oudere broer: de 911L. Mensen die op zoek waren naar een Porsche die wat meer comfort bood dan de 911 kwamen uit bij de, toen geheel nieuwe, Porsche 911E. De letter “E” stond voor Einspritzung. Dit Duitse woord voor injectie duidt op het nieuwe injectiesysteem (MFI) wat in de Porsche 911E en de 911S werd gebruikt. Dit innovatieve systeem zorgde ervoor dat de benzine gelijkmatig naar de cilinders kon worden geleid. Op deze manier kon de Porsche 911E voldoen aan de toenmalige emissie eisen. Daarnaast werd het lucht-benzine-mengsel beter controleerbaar.

Restauratie van de Porsche 911E
Als wij bij Lammertink Specialized in Porsche spreken over restauratie, bedoelen wij dat letterlijk elk schroefje en elk boutje is vervangen of vernieuwd. Net als bij andere occasions is het bij ons vanzelfsprekend om dit te doen met originele materialen om zo de strenge kwaliteitseisen van Porsche te kunnen waarborgen. De eerste stap in dit proces was het strippen van de auto. Al gauw werd duidelijk wat onze missie was voor deze Porsche: alles vervangen zodat hij weer het stralende middelpunt wordt. Zoals u op de foto’s kunt zien, is de auto van A tot Z uit elkaar gehaald en hebben wij alles vernieuwd wat aan vernieuwing of restauratie toe was. Zo hebben wij de volledige carrosserie een fijne KTL-behandeling gegeven. Dit voorkomt elke vorm van roest en corrosie in holle ruimtes. Daarna hebben wij het carrosserie voorzien van een prachtige kleur. De keuze is gevallen op de kleur “Schiefergrau 6801”. Om de auto nóg meer op te laten vallen, hebben wij Through The Grill Lights toegevoegd. Op deze manier krijgt de auto naar onze mening die extra body wat het verdient.

Gluren onder de motorkap

In 1969 begonnen de 2.0-liter motoren aan hun laatste ronde. Deze werden vervangen door de krachtigere 2.2-liter motoren. De L-versie werd hernoemd naar de 911E. Dit had alles te maken met de introductie van de nieuwe generatie motoren. Nu wil het feit dat deze versie van de Porsche 911E nog een extraatje heeft. Natuurlijk hebben wij de motor volledig gereviseerd. Dat wil zeggen dat de motor is gecontroleerd en waar nodig onderdelen zijn vervangen. Hiernaast hebben wij de motor voorzien van een 2.7RS upgrade! Voor meer informatie over wat we nog meer hebben gedaan met de motor, kunt u altijd kijken op pagina van de Porsche 911E.

Bent u ook zo enthousiast?
Wat fijn! Neem gerust eens contact met ons op. Onze experts beantwoorden graag al uw vragen. Wilt u liever langskomen? Dat kan natuurlijk! Wij zijn zes dagen in de week geopend.